Isnin, 15 Oktober 2012

Rezeki 2012

Oktober 2012

Wahhhh sudah bersawang rasanya blog ini.
Sudah lama tak dikunjung.. tak tau apa nk dicerita dan apa nk diluahkan..

JENG...JENGGGGGG.... IDEA SUDAH SAMPAI...
NK CITER YG JIWANG SIKIT...

Tarikh 10 /10 /2012 (Rabu) Merupakan tarikh yang penuh kejutan.
Dikala kami sekeluarga menerima berita gembira.. hati ku gundah gulana..
sepanjang tempoh perkahwinan ku yg hampir mencecah 10 thn.. pertengahan bulan 10 /2012 menguji aku... aku sekarang kena belajar berdikari.. tiada lagi kanda yang menguruskan dinda..
Dinda sekarang kena belajar menguruskan anakanda sendirian..

Aduh sungguh terasa sgt..
Apa pun aku bersyukur di atas ujian kecil yang ALLAH S.W.T berikan kepada ku.. kerana DIA murahkan rezeki ku.. Sekarang aku yang kena bijak mengatur perjalanan hidupku supaya perjalanan hidupku berjalan dengan lancar.

16 Oktober 2012 (Selasa)
Hari yang ku risaukan sudah bermula.
Bangun seperti biasa.. 5.45am.
Tapi anakanda hari ni kena bangun awal 6.30am..
Untuk mengembirakan hati Athiyyah mak pasang citer upin dan ipin..
Athiyyah bangun dengan senyuman.
Terubat sedikit kerisauan hati mak.
6.45am Kanda dah nk bergerak ke tempat kerja baru UiTM Tapah... ketika suami nk menjejak langkah keluar.. hati ku sudah terasa mcm jauh sangat.. kerinduan pun dah menjengah dihati.. tak sabar nk tunggu pkl 5pm..
7.05 Athiyyah teman mak sidai baju ...
Terima kasih sayang, kerana sentiasa menjadikan emak kuat semangat... Mungkin tanpamu mak tak sekuat hari ini... I Luv U so much...
8.15 -1pm: KURSUS LOTUS NOTES...
rasanya banyak benda yang aku tak tahu...
rasa mcm best lh pula...
1.00pm mkn di amanjaya....
TQ MY FRIEND... kerana tidak membiarkan aku keseorangan... memang ketika ini aku memang memerlukan kekawan..
I HOPE I CAN INDEPENDENT.. AND MAKE MY HUSBAND PROUD ...

Hajat dihati nak kayuh basikal sampai uitm tapi.... mcm tak mampu lagi...
Tapi suatu hari nanti pasti akan kulaksanakan juga...

Dengan harapan berat badan ku 45kg sebelum my anniversary (10thn)

1 ulasan: