Selasa, 8 Oktober 2013

KEHIDUPAN BERUMAHTANGGA

BAGAIMANA ANDA MELAYARI BAHTERA PERKAHWINAN...

Setiap orang berbeza2 menjalani kehidupan BERUMAHTANGGA... malah pelbagai onak dan duri dilalui..Yang pasti perhubungan dalam perkahwinan pasti akan bertambah erat apabila kita saling bertolak ansur... PERCAYA ATAU TIDAK Dalam perkahwinan salah seorang pasti akan mengorbankan diri atau kehendaknya.. untuk mengekalkan PERKAHWINAN... 

USIA PERKAHWINAN hampir mencecah 11 tahun.. sekejap aje masa berlalu..

 Seingatku.. aku tidak pernah meraikan anniversary perkahwinanku.. Adakala cemburu juga dgn orang lain beria bagai meraikan. Tapi mungkin cara kehidupan aku dan suami berbeza.. walaupun tidak pernah meraikan tapi kami sentiasa menghargai perkahwinan kami. 

10 tahun berlalu begitu sahaja…  Bila ku renung kembali.. aku beruntung mendapat seorang suami seperti  SUAMIKU… ALLAH pertemukan kami untuk melengkapkan antara satu sama lain.. aku adalah manusia yg sgt bergantung .. suami ku manusia yg sgt independent.. di dalam ketegasannya.. ada kelembutan. Di awal perkahwinan Aku selalu membandingkan sikapnya dgn ayah dan abg.. hakikatnya suami ku tidak suka.. akhirnya aku terima seadanya… kerana aku juga bukan manusia yg sempurna.. byk kelemahan diriku suamiku terima.. BAHASA KASIH SAYANGNYA tak mungkin sama mcm cerita HINDI.. bila diingat2 kembali… aku sebenarnya suka sikapnya  yg tegas.. lebih dari sifat romantic.. sesungguhnya sepanjang aku mengenalinya… dia memang bukan manusia romantic…

Sekarang baru aku sedar… selagi mana aku tidak menghargai apa yg aku miliki sekarang,  hatiku akan mudah kecewa.. WAHAI SUAMIKU YANG KUSAYANGI… maafkanlah DINDA kerana sering membuatkan dirimu sedih… malah DINDA tidak dapat menjadi isteri yg terbaik buatmu.. Byk kekurangan DINDA, KANDA TERIMA.. MULAI DARI SEKARANG.. DINDA akan berusaha menjadi  ISTERI YANG MENYENANG DAN MENTENTERAMKAN HATIMU…  MULAI SEKARANG DINDA INGIN MENJADI MUSLIMAH YANG LEBIH BERIMAN.. 

MULAI HARI INI DINDA BERAZAM AKAN MENGAJI SETIAP HARI… SEMOGA DALAM MASA TERDEKAT INI KITA DAPAT PERGI HAJI BERSAMA.. DINDA TELAH BELAJAR MENGAJI SEMULA.. DINDA HARAP KANDA PUN AKAN JUMPA USTAZ YG BOLEH MEMBIMBING KANDA…  SEMOGA IBADAH YG KITA LAKUKAN MENJADI IBADAH YANG SEMPURNA…. DOAKAN DINDA BERJAYA MENGAJI…MELAWAN GODAAN SYAITAN...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan