Selasa, 15 Januari 2013

Tahun 2013

Bulan Jan 2013

Wah dah Pertengahan bulan baru nak update blog..
Sebenarnya tak reti nk citer atau luahkan rasa tapi tahun 2013 memberi impak yang besar dalam kehidupanku..

Dulu aku selalu bergantung harap dgn suami (100%) tapi tahun ini aku dah belajar berdikari walaupun baru 30% tapi aku berpuas hati. Dulu kalau suami kena kursus aku terpaksa cuti sbb tak tau mcm mn nk pi kerja.. tapi sekarang tak kisah dah..... aku dah reti bawa kereta, sudah blh hantar anak pi tadika, ambil anak... dan balik rumah, so time rehat blh lah balik lipat baju. Bila balik petang blh lah kayuh basikal.

Bercerita tentang kayuh basikal...
Tahun 2013 aku berazam untuk dapatkan berat badan 45kg, oleh itu aku mengambil produk Alpha Lipid SDII. Minggu ni dah masuk tin yang ke-3. Aku ni memang jenis susah turun berat badan, almaklumlah susah nak displin bab makanan....
Pantang nampak makanan memang nak makan.
Sabtu lepas aku timbang berat badan ku.. 51.9kg
Jadi mulai semalam azamku bertambah kembali untuk kayuh basikal.. supaya sabtu ni timbang berat badan dpt 49kg....wahhhhhhh berangan tu... harap2 berjayalah.
Apapun aku berterima kasih kepada suamiku....dia memberi sokongan untuk aku menurunkan berat badan ku... walaupun kekadang dia rasa caraku menyeksakan..
Tapi bagi ku kalau tak makan rasanya tk lah seksa manapun.. cuma nafsu terhadap makanan terlalu tinggi.. tu yg rasa terseksa kalau tk blh mkn nasi....

Sekarang memang aku sedar sgt2, kalau nak berusaha untuk turun berat badan kita memang perlu berkorban.
Pengorbanan yang aku perlu lakukan
1) Wang ringgit (1 tin - RM 180)
2) Hadkan pilihan makanan.
3) Masa - lebihkan masa untuk bersenam..
4) Mencari kawan yg minat untuk turun berat badan

BERAT ASAL - 55KG
Semoga sasaran aku tercapai sebelum Februari menjelma
Aku perlukan perubahan yang drastik

FAST ACTION FAST RESULT
  MY GOAL - 45KG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan